tisdag 22 april 2008

Vår-vinter-vår...


Så har senaste veckan sett ut. Näe, vi har inte haft dåligt väder med snö och elände. Jag är så pass knäpp att jag söker upp det. Självmant. Har spenderat 4 heeelt suveräna dagar i KIRUNA. Det är lååångt till Kiruna. Inför resan funderade jag över att flyga. Hade blivit billigare i alla fall. För polisen hade åsikter om min hastighet genom en gudsförgäten by söder om Storuman....Det slutade med en massa böter och ett avsevärt lugnare tempo. Fyllde således sin funktion....

I Kiruna har vi slappat, ätit, solat, myst, skrattat, träffat hundar, bastat, bubblat, druckit öl och cider...Tränat hundar, åkt hundspann, skoter, sovit, kollat på ishotellet, Kebenekajse och slädhundstävlingar. Med mera;) Kort sagt har det varit en fantastisk resa och upplevelse. Som jag mer än gärna gör om. Men över hundra mil i bil sätter sina spår på Hillbergskan och nu ska jag ge mig ut till skogs med hunden. Måste röra på mig.

Ajöken!
//Hillbergskan

Inga kommentarer: