tisdag 1 april 2008

Borttappad telefon...

Alla har vi letat efter den någon gång. Telefonen. Inte MOBILtelefonen utan hemtelefonen. Har man EN trådlös telefon och två barn, ja då letar man OFTA. Det gjorde jag idag. Å länge. På randen till ett nervsammanbrott var det bara att inse. DEN FINNS INTE. Jag ringde till den. Från min mobil. Nepp. Hörde den inte någonstans. Sen slog det mig. Det yngsta barnet. Hon är lite virrig ibland. KAN hon ha fått med den till skolan? Hade vägarna förbi efter promenaden med en väninna och hennes hund så jag gick upp i klassrummet. Johorå! I VÄSKAN! Där låg den. Hennes "ooops" gjorde så hela klassen började garva. Rått och hjärtligt åt "Snarttolvåringen". Hon kunde inte komma på HUR den hamnat där.....Är jag förvånad? Svar: NEJ!
Ajöken!
//Hillbergksan, detektiven....

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahahahaha nästan som om våra dörrar skulle vara syskon....
OJ hoppsan.. ofta förekommande ord hos oss.... somtimes she have a blond moment....