måndag 7 april 2008

Min tvättmaskin å jag..

Att tvätta är någonting jag hjärtligt hatar (nästan lika mycket som IKEA..). När vi för sju år sedan skulle inhandla nya vitvaror i form av tvättmaskin så hittade jag ju såklart en Whirlpool som NÄSTAN kunde hänga tvätten. Killen i butiken pratade sig dock varm om en maskin som han sade var "en riktig slitvarg". En Gorenje...Ahmen, HUR många kände till det märket då?! Efter MYCKET moget övervägande bestämde vi dock oss. Det blev en Gorenje. Å jag lovar. Den håller för tamesjutton ALLT. I helgen brakade den i golvet för FJÄRDE gången! FJÄRDE! Då den står på en uppgjuten plint i källaren och ena stödbenet ibland ger vika så ja, då far den iväg när den centrifugerar på 1100 varv. Den är jättetung att få upp (oftast är det ju vatten kvar i den) Men, man reser upp den centrifugerar klart och ja, sen är det bara börja om! DET mina vänner är kvalitet det! Skulle dock vilja att den hänger, stryker och stoppar ned i lådorna. Också...
Mycket vill ha mer;)
Ajöken!!
//Hillbergskan, ska snart gå och sova efter en ansträngande dag;)

Inga kommentarer: