måndag 14 april 2008

En underlig dag...

Det har varit en underlig dag kan jag konstatera. Har följt tidningarnas rapporter på nätet. Alla jag pratat med under dagen är tagna, rädda, bedrövade och arga över det som hänt. Inte så konstigt. Det är en fruktansvärd händelse som ligger så nära där vi bor. Speciellt som om mördaren bor endast 1.2 mil härifrån. I min hembygd.
Idag skulle jag ha gjort MÅNGA saker. Har alltså inte fått ett jota gjort. Men, jag kommer starkt i spurten och ska nu ta och börja! Tur att barnen kan göra mycket av sitt själva med lite vägledning;)
I kväll klockan 21 tänder vi ett ljus i fönstret för flickan Engla och för Pernilla! Gör det ni med! Visa att ni bryr er. Tror inte många går opåverkade genom detta hemska.
Ajöken!
//Hillbergskan, ska åka och köpa ljus också....

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om att dagen känns konstig. Var upp på bruket en sväng på förmiddagen och det låg en känsla av förstämning i luften. Inte ens vårfåglarnas kvittranden lät glada :( Har också följt tidningara och nyhetsutsändningarna under dagen, först efter träningspasset med Ampe kändes det litet bättre. Ska tända ett ljus ikväll...