onsdag 26 mars 2008

Sjukvården...

Sjukvården. Eller "vård" vettefan om man kan säga.....Det har hänt LITE för många incidenter sista tiden i vår familj för att jag ska vara beredd att kalla det vård. Svårt sjuka personer som inte blir inskrivna på avdelningar utan får sitta och vänta i timmar, barn som inte får hjälp (min dotter....) och idag fick jag reda på att mitt svar på magnetröntgen inte kommit fram....*SUCK* säger jag. EN JÄTTESTOR SÅDAN. När allt bara faller samman och inte funkar det minsta ÄR det då inte dags att se över rutiner, personalbemanning och annat? Jag blir sååå förbannad! Fattar inte HUR man kan utsätta människor för sådant. Människor som är sjuka, har ont, är oroliga. Politikerna bär ansvaret. Inte personalen. Men det är just personalen som får ta skiten. Tyvärr....Så är det...
Ajöken!
//Hillbergskan, väldigt upprörd.....

Inga kommentarer: