onsdag 12 mars 2008

Adrenalinkick..(VARNING FÖR MYCKET DÅLIGT SPRÅKBRUK!!)

Ja, det fick jag sannerligen för några minuter sedan *MORR*! Tog schäfrarna på en kvällskortprommis innan Grey's börjar. Mötte efter vår lilla gångväg "Dengravtalkoliseradegrannsubban" med sin sambo och stackars hund. Hunden har jag tagit hand om en gång då subban låg totalt avsupen bakom ett garage. Försöker nu få djurskyddet att ta hunden därifrån. I alla fall, jag mötte dessa sorgliga figurer efter cykelbanan. Hade mina två schäfrar. Min hanne är lite morrig åt andra hundar tills han vet vilken det är. Han drog lite i kopplet och morrade. Då säger den där jä*la apan; "Har du svårt att hålla två hundar kanske du inte ska ha det!".....Alltså! Jag gick igång, på ALLA cylindrar DIREKT. Brukar kunna hålla huvudet kallt men se nu gick det bara inte. Jag exploderade formligen.
"Hörru du du din jävel! Jag håller fan så mycket bättre koll på mina TRE hundar än vad du gör på din så håll käften"....Sen kände jag att jag hade SÅ mycket mer att "ge" verbalt men besinnade mig och gick därifrån. Hon stod och skrek efter mig. Lyssnade ärligt talat inte på vad hon sade. Men, jag kommer inte hålla käften EN enda gång till jag möter henne. För kan jag något är det att vara OTROLIGT spydig. Och det kommer jag att utnyttja! Tro mig!
Ajöken!
//Hillbergskan, fruktanslöst förbannad just nu....

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår dig så jäkla väl!! Stackars, stackars hund med såna idioter till ägare.

Bra att du kunde besinna dig.. förstår att pulsen är uppe i max just nu.

marianne