torsdag 7 februari 2008

Two down

and the last is over in two hours....Tre nattskift är snart över. Å det är jag glad över. Måste nog ta om ovärdera uttalandet om att jag inte har altzeimers. Men kan säga att det är tur att "Denfullblodadetonåringen" har koll. Stenkoll. Detta utspelade sig igår kväll:
- Är det du som skjutsar mig i morgon mamma?
- Vaddå? Du ska rida på fredag har jag ju sagt!
- Men, jag ska till sjukhuset jue.......
- Nä, det är nästa vecka!
- Nä mamma. Det är IMORGON (här höjer hon stämman lätt).
- Nääääää (mamman lite osäker här), det tror jag inte att det är. Men jag ska kolla.
- Du behöver inte det för jag är säker på att jag ska till sjukgymnasten i morgon...
- Ja, ja, jag ska självklart skjutsa dig till sjukhuset om du har rätt dag vill säga... (inte HELT säker på att ungen har rätt)....!
Kollar kalendern senare. Joho då. Hon hade rätt. Stenkoll. Och jag har altzeimers, igen....*snyft*

Inga kommentarer: