söndag 3 februari 2008

En kortblogg.....

15.33 Nu ska jag dricka kaffe. Svart som natten är det när B har bryggt. Å han brygger jämt. Ska ta över och göra lite svagare. Så min mage pallar....

15.14 Promenaden var jobbig. Fy bubblan vad snö det kommit här! Hundarna njöt. Jag blev jättesvettig *urk*. Var till svärpäronen, jag gillar dom. Är nu på jobbet. Inte mycket att göra här inte. Skönt för då kan jag leka med datorn! Lite i alla fall! Förresten, "Hanjagdelartidningmed" var inte med och gick idag.....fylleklen. Så kan det bli av öl....!

8.41 Har suttit och kollat på (mer på soffan än på tv:n i alla fall...)i typ 40 minuter snart. Men inte lagt mig. NU ska jag ut och gå. Somnar jag på soffan blir jag så seg. Å jag ska ju jobba igen klockan 14.00. Ska försöka komma ihåg det!

08.02 Har fixat hundarnas käk. Stökat i tvättstugan och nu ska jag ut och gå. Skulle helst av allt vilja lägga mig i soffan och SOVA! Sängen ÄR inget skön. Alls! Å så får jag inte lägga i min gamla madrass.....Wonder why?!

Lördag 2/2-08
22.01 Åkte hem från jobbet och hämtade barnen. En "snart tonåring" och en "fullfjädrad tonåring" och åkte på lokal för att äta middag. Orkade inte laga mat. Han jag delar tidning med var på partaj. Maten var mycket god. Klassisk filé B&W. Väl hemma rastade vi hundar och PRECIS när jag satt mig i soffan ringde "hanjagdelartidningmed" och ville hem. Så jag hämtade honom. Visst är jag snäll?

19.13 Nu har jag bestämt mig för att jag INTE har altzeimers. Nu ska jag gå hem från jobbet. Å inte glömma nycklarna i skåpet;)! I morgon ska jag inte glömma att kliva upp;) Eller att gå till jobbet;)

16.44 Funderar fortfarande över hur jag kunnat glömma nycklarna i skåpet på jobbet! Kanske jag har lite altzeimers ändå?! Tänk om mina arbetskamrater har rätt? Hua, hemska tanke!!

14.35Är på jobbet. Det är lugnt. Kaos innan jag åkte. Nycklarna var borta. Jätteborta. Vände upp och ned på huset, ungarna och hundarna. Hittade dom inte. Packade ombyte och handduk för att kunna duscha. Kom sent. Hittade nycklarna i skåpet på jobbet. Arbetskamraterna tror jag har altzeimers....Det har jag inte. Så det så!

10.10 Nya sängen och jag KOMMER aldrig att bli vänner. Bara inse. Mannen har ALDRIG sovit så gott påstår han. Han talar om fanstyget som om han vore förälskad. Soffan ÄR skönare. Har i och för sig inte sovit i sängen redigt berusad. Kanske ska prova det?! KAN ju funka! Eller så inte.......

Inga kommentarer: